A nyelvtörténeti kutatások újabb eredményei

Meghivo.Konf.Nytört.Kut.2016.04.14A SzTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszéke 1998 őszén rendezte meg első ízben A nyelvtörténeti kutatások újabb eredményei című konferenciát, melyet kétéves időközönként újabb tanácskozások követtek. A rendezvények anyaga kötetekben is megjelent, s az érdeklődő tudományos közönség rendelkezésére áll. Nyolcadik konferenciánkat 2014 áprilisában rendeztük, ennek anyaga nemrég jelent meg nyomtatásban. Mivel szeretnénk nagyjából továbbra is megtartani a jól bevált kétéves periódusokat, ezért 2016 tavaszán rendezzük következő tanácskozásunkat, melynek időpontja 2016. április 27-28. (szerda és csütörtök), helyszíne pedig a Bölcsészettudományi Kar konferenciaterme. Akárcsak legutóbb, most sem jelölünk…

Continue reading »

TNTeF: megjelent az 5/2-es új szám!

Előszó >> PDF Tanulmányok Acsády Judit: „Beszéljen a szívünk!” Háborúellenes hangok a hazai és a nemzetközi nőmozgalomban az I. világháború idején >> PDF Huszár Ágnes: A hiány helye: A roma nők >> PDF Zámbóné Kocic Larisa: A Xena-camp jelenség: A feminizmus, a fandom és a digitális bölcselet találkozása >> PDF Faragó Boglárka és Berán Eszter: Explicit és implicit női előítéletek nőkről: A női identitás és a nőkkel kapcsolatos előítéletek korcsoportok közötti különbségei >> PDF Pap András László: „Intimate citizenship” a Nemzeti Együttműködés Rendszerében: Az Alaptörvény…

Continue reading »

Jelentés és Nyelvhasználat 2.

Megjelent a Jelentés és Nyelvhasználat c. online folyóirat idei, 2. száma! Tartalom 1−30 Az elidegeníthető birtoklás és a főnévképző -j- képző esete a -(Vt)t főnévképzővel és más főnévképzőkkel Alberti Gábor − Farkas Judit 31−44 Közösségi vagy személyes? Perspektivizáció a magyar népdalban Baranyiné Kóczy Judit 45−61 Szaknyelvi nyelvhasználat és kommentelés. Egy internetes szakmai honlap cikkeinek és fórumszövegeinek szemantikai-pragmatikai jellemzői Sólyom Réka 63−77 Egy interfész jelenség: indexikális demonstratívumok azonosító fókuszban Tóth Enikő − Csatár Péter  

Continue reading »